Dokumenterade villkor för din trygghet

Köpvillkor

Betalning

Betalning sker genom insättning till bankgiro 5620-3094.

OBS! Glöm inte att ange namn och personnummer vid betalning via bankgiro. Om fakturanummer eller tjänst inte anges förutsätts insättningen vara till elevsaldot.

Betalningsvillkor

Samtliga tjänster ska betalas senast samma dag som tjänsten utförs.

Vid obetald faktura tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr. Dröjsmålsränta debiteras med Riksbankens referensränta + 8 % på fakturabeloppet från förfallodagen.

Paket och elevsaldo

Förköpta paket är personliga och gäller i 2 år från betalningstillfället. Därefter förfaller ej nyttjad tjänst. När paketet är slut gäller ordinarie priser.

Inbetalt elevsaldo som inte nyttjas inom 2 år från betalningstillfället förfaller.

Återbetalning

Om du inte använder ditt elevsaldo betalar vi på begäran tillbaka motsvarande belopp.

Vid avbeställning har trafikskolan rätt till ersättning för den del av undervisningen som har genomförts.

Om du avbryter ett påbörjat paket så återbetalas den del av utbildningen som inte har använts minus paketets rabatt. Notera att ingen del av rabatten är berättigad om inte hela paketet nyttjas.

Avbokning

Körlektion ska avbokas senast 24 timmar innan lektionen startar.

Risk 1, introduktionskurs och övriga teoriutbildningar ska avbokas senast klockan 13.00 vardagen innan lektionstid (måndag–fredag som inte är helgdag).

Risk 2 ska avbokas senast 7 kalenderdagar innan.

Senare avbokningar vid akut sjukdom accepteras vid läkarintyg. Annars debiteras full avgift.

STR:s praxis

Övriga villkor kring ersättning och återbetalning vid avbeställning enligt STR:s (Sveriges Trafikutbildares Riksförbund) praxis.

Körkortsutbildning med duktiga trafiklärare

Viskan Trafikskola

Kom igång med ditt körkort!